Perşembe, Mayıs 24

Aman da Haşhaşlı !

Dün akşam evde bir telaş telaş anneciğim harika yemekler hazırlamış dayanamamış bir de börekcik (çörek de denilebilir ama) açmış. Bizde börek açılır efendim. (Oklava ile açıldığı için)
Sonra, Serpil&Ahmet geldi. Kollarında çiçekler, yemekler ve de tatlı. Afiyetle yemeğimizi yedik. Börek enfes görünüyordu ama ben sadece bir ısırık alabildim malum nedenle. Sevgili ailem diyetimi düşünerek herhangi bir pasta girişiminde bulunmamıştı. Ben onlara hızlı bir pasta yapıverdim ama yine yardımcım devrede (ATA yı hatırlıyorsunuz) ve zaman pasta yapımı için çok kısa idi. Bu nedenle bu pastayı size gösteremeyeceğim. Zira tat olarak güzel olmakla birlikte görüntü olarak bir felaketti.
O kadar zenginim ki. Dün bir kez daha anladım. Ofisim, evim çiçeklerle donandı. Pastalar kestim. Mail kutum çok güzel mesajlarla doldu. Telefonum hiç susmadı ve hatta iki kez şarj etmek zorunda kaldım. Gece saat 12 yi vurduğunda cep telefonumda mesaj vardı düşünün. Hani bir sevgilim olsa (maalesef yok) bu kadar incelik olur du ama. Benim bir çok sevgilim varmış. Hediyelerim de cabası...
Şükürler olsun... Hepinizi çok seviyorum ve sizler iyi ki varsınız ...


Haşhaşlı aynı zamanda peynirli böreğimiz için annemden malzeme listesini aldım arkadaşlar hemen veriyorum ve yapım aşamalarına ait bilgi :

1 Ad. yumurta
1/2 paket yaş maya
1/2 bardak süt
1/2 bardak yoğurt
1/2 bardak sıvı yağ
2 tatlı kaşığı şeker
2 kaşık haşhaş
1 kaşık tuz
Aldığı kadar un

Bütün malzemeyi karıştırıp kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz ve biraz kabarana dek mayalanmasını bekliyoruz. (Fazla olmasın)
Daha sonra hamurmuzu oklava ile açıyoruz. İnce bir yufka elde etmemize gerek yok ve fakat kalın da olmayacak 2,5-3 mm kalınlık sanırım yeterlidir. Yufkanın üzerine haşhaşlarımızı serpiyoruz ve arzu eder ise peynirli, patatesli hazırladığımız içi de aynı şekilde serpttikten sonra yufkamızı rulo yapıyoruz. Rulomuzu yağlanmış tepsimize yerleştiriyor ve bazı kısımlarına bıçakla çentik açıyoruz. Üzerine bir miktar sıvı yağ ile karıştırılmış yumurta sarımızı sürüyor ve fırına veriyoruz.
Afiyet Olsun ...




Hiç yorum yok: