Çarşamba, Temmuz 11

Sivas'ın yollarına ... Nasıl dı bu türkünün devamı ?






Tahmin edebileceğiniz gibi yine Sivas'tayım. Son 3 gelişimde de değişik mekanlarda Sivas lıların meşhur ''Sivas Kebabı''nın izinde tad arayışındayım. Aslında tam olarak çözemedim kimilerine göre bu kebabın esası Tokatlılara ait kimilerine göre ise küçük bir nüans var her iki kebap arasında da. Ben önümüzdeki günlerde Tokat'a seyahat edeceğim için aradaki farkı yakalyıp size de aktarmaya çalışacağım ama şimdilik sadece Sivas Kebabı nı sizlerle paylaşıyorum. En kısa zamanda evde de deneyeceğim. Kebabın yanında burada yemeyi sevdiğim iki şey var biri cacık ki üzerinde pul biber ile geliyor bildiğimiz mana da çok sulu değil yoğurdun biraz çırpılmış hali diyelim diğeri de yine yoğurt ama için de buğday var. İki si de enfes. Çok et sevmediğim için kebap da güzel ama ben daha çok kabuğu ile pişirilmiş sarmısak ve patlıcanlarını yiyorum desem yalan söylememiş olurum. Bu resimde sarmısaklar açık görünüyor ama genelde soyulmamış kabuklu olarak pişiyor.



Sivas tan sevgiler ...




Hiç yorum yok: