Pazartesi, Temmuz 9

Mozaik Pasta? Piramit Pasta? Siz nasıl bilirsiniz ?




Biz çocukken bu pastayı yapmak çok meşhurdu hanım gezmelerinde, doğum günlerinde. Malum o devirlerde pastacılık ile ilgili şu an yaşadığımızla kıyas kabul etmeyecek bir dönem yaşıyorduk. Aslında bırakın pastacılığı ne margarin bulabiliyorduk ne de tüp. Herşeyin kilometrelerce kuyruklarda beklendikten sonra dahi şanslı iseniz alınabildiği bir dönemden bahsediyorum. Biz çocuklara o dönem son derece zevkli gelen bu kuyrukları şimdi düşündüğümde tüylerim ürperiyor ve bugüne baktığımda hele de ülkemizin kritik bir seçim döneminde olduğu bugüne baktığımda katettiğimiz mesafenin önemini bu mesafeyi elimizde tutabilmek, daha da ileriye götürmek için hepimizin birlik ve beraberlik içinde olması gerektiğini bir kez daha şiddetle hissediyorum.


Gelelim mozaik pastaya. Türlü türlü mozaik pasta yapma metodları var. Ben biraz daha basit olanını seçtim. Bizimkiler yazlıkta olduğu ve benim evin alışverişi ile hiç ilgim olmadığı için mutfakta bulamadığım eksik malzemeyi de işin içine katınca bu aslında hemen hemen malzeme aynı fakat şekil farklı mozaik pastalardan bir nebze daha farklı bir mozaik pasta oldu.

Geçtiğimiz hafta, arkadaşlarımla bizim meşhur '' Garipçe''mizde buluştuğumda kahvaltı ile başlayıp balık ile son bulan yemek maceramız esnasında bahsi geçti mozaik pastanın. Üçümüzde çocukluğumuza uzanıp pasta ile ilgili anılarımızı paylaştık.




Güzelim Garipçemiz ama o güne ait bir kare değil.

O günden beri yapmak istiyordum. Gecen aksam denedim. Birini buzluktan çıkarıp servis yaptım ama arkadaşlarıma değil maalesef bizim karnı burnunda Nilgün'ümüze. Diğerini inşallah onlara tatırabilirim.

Malzemelerimiz şöyle :


Pötibör Bisküvi


Kakao


Margarin

Süt

Pekmez

Vanilya

Fındık

Çikolata Sosu

Hindistan Cevizi


Aslında margarini pudra şekeri ile eritip, süt, vanilya ve kakao karışımı ile bir harç yapmak üzere yola çıktım. Ve hüsran. Çünkü evde margarin yok. Ama ben bu pastayı yapmalıyım ! Ne yapabilirim ? Pekmez :) Neden olmasın. Tadlandırma işlemini pekmez ile yaptım. Ben pekmeze cevizi çok yakıştırırım. İçine ceviz de koyayım dedim. Ceviz yok. E o zaman fındık olsun. Neyse... Harcı hazırladım, ufaladığım bizküvilerimi harca yedirdim, kalıba almadan evvel parmak ucu ile tadına baktım ve tatsız buldum. Buna da bir çare bulunur diyerek aldırmadan kalıba aldım. Hemen belirteyim bir dikdörtgen kalıba streç sarıp bir miktarını buraya boşalttıktan sonra ayrı bir streçe boşalttığım diğerine piramit şeklini verdim ve işte bu piramit şeklini verdiğim bölüm henüz servis edilmedi sizler dikdörtgen kalıptakini göreceksiniz.



Nilgün'ün ve onu tekmeleyip duran müstakbel yeğenim ısrarları karşısında iki saat sonra dolaptan çıkardım pastamızı, yardımıma da dondurmalar için kullandğımız çikolata sosu yetişti. Pastayı onunla sıvadım, hindistan cevizi ile süsleyerek servis yaptım.


Yemekleri gözkararı yapma huyumu az çok beni tanıyanlar bilir. Tadı ve görüntüsü beni mutlu etti pastamızın ama küçük bir de eleştiri, bu sefer margarin miktarını sanırım fazla tutmuşum bana rahatsızlık verdi.


Sevgiyle


1 yorum:

Adsız dedi ki...

süper olmus yaa