Çarşamba, Temmuz 18

Bulgur Pilavı Sever misiniz ?




Ben çok severim. Ve bildiğim iki tarz bulgur pilavı yapılışı var. Bunları sizinle paylaşmak istiyorum. İlki şöyle;


Bulgur

Su

Salça

Soğan

Zeytinyağı - Tereyağı (Land Lake/Sütaş favorilerim)


Bulguru ayıklıyor yıkıyor ve 1'e 2 ölçüsü ile hazırlanmış ve içine gözkararı salça ilave edilmiş su ile pişiriyoruz. Diğer yanda tereyağı ve sıvıyağa küp küp doğranmış soğanımızı kavuruyoruz. Bulgurumuz pişip demlendikten sonra servis esnasında yağlı soğanımızı bulgurunüzerine oyarak servis yapıyoruz. Benim ziyadesi ile yaptığım şekil bu. Ve bu şekle ait fotoğraf karesi ise şöyle :



Bir diğeri;

Bulgur,

Su ,

Salça,

Sivri Biber,

Havuç,

Zeytinyağı- Tereyağı

Taze Reyhan


Efendim bu şekilde durum biraz farklı, bulgur ve sı yine 1'e 2 ölçüsü ile konuluyor. Önce soğanımızı yağda kavuruyor, sivri biber ve havucumuz ile salçamızı da ilave ediyor, ardından bulgurumuzu da hafif kavurduktan sonra suyumuzu ilave ediyor ve pişmesini bekliyoruz. Pilavımızın pişme süresi tamamlandıktan sonra, şöyle bir karıştırıyor ve taze reyhan yapraklarını tencerenin üzerine döküyoruz. Bir havlu ve/veya bez kapatıp dinlenmeye bırakıyoruz. Dilerseniz servisten evvel reyhan yapraklarını tencereden alabilir dilerseniz onlar ile servis yapabilirsiniz. Tad ve aroma enfes oluyor. Reyhan herşeye yakışır derdim ama bulgur pilavını bu denli güzelleştireceği aklıma gelmezdi.


Yine de ilk yaptığım şekilde ben reyhan kullanmayı düşünmem.


Afiyetle...


Hiç yorum yok: