Salı, Temmuz 24

Hayat Tezatların Buluşmasıdır ...

Aslında ben onu Mayıs ayının yirmiüçüncü günü doğumgünümde bekliyordum. Ben öyle bekliyordum ama aynı tarihlerde annesi ve dedesi de dahil bir çok yakınının doğumgünü olduğu için benimle birlikte pekçok kişinin beklentisi vardı kendi doğumgününde doğması için. O ne yaptı beklenilenden çooook erken geldi. Büyüdüğünde eğer sabırsızlık yapar da birisi söylenirse bu haline ben yedi aylık doğdum diyebilecek. Emiralp'ciğimiz hepimizin duaları ile vaktinden bir hayli evvel parmak çocuk olarak dünyaya merhaba dedi, zor ve sıkıntılı hastane günlerini atlattı, evine kavuştu, beslendi, büyüdü ve gezmelere gider hale geldi. İtiraf edeyim babasının büyük halasının doğumgününde doğdu ve bizim olmasa da halanın bu nedenle sevinci oldu. Anneciği, babacığı ve tüm aile fertleri başta olmak üzere hepimiz için zor günlerdi. Ayak topuğunu sevebilmek için bile günlerce beklediler. Kucağımıza almaya dahi çekiniyorduk şimdi topaç gibi maşallah. Lafı uzatmayayım Emiralp büyüdü, Zuzu Halasını, babaannesini ve tabii anne ve babasını da aldı, gezmelere geldi.

Geçtiğimiz hafta bir yandan içim acırken diğer yandan bu Emiralp'ciğin ziyareti ile çok mutlu oldum. Ve içimden tekrar ettim. Hayat tezatların buluşmasıdır diye.


Uzun, sağlıklı, mutlu, başarılı bir ömür sürsün inşallah.


Akşam menümüzde neler vardı ?
Patlıcan Salatası

Mozerella Salatası

Pestolu Patates Salatası

Peynirli Çörek

Brokolili Kiş

Düğme Kurabiye

Keşkül

Portakallı Çikolatalı Pasta

Meyva Salatası

Susamlı Kornette Dondurma


Pesto sosunu sever misiniz ? Makarnaya bu kadar yakışan başka bir sos bilemiyorum. Ben bayılırım. Bu nedenle taze fesleğenler pazarlarda arz-ı endam ederken pesto sosunuzu kendiniz yapın ve saklayın derim. Tarifini vereceğim ama yine gözkararı.


Pesto Sos

Bir demet taze fesleğn

Bir avuç kadar çam fıstığı

3 büyük diş sarmısak

Bir su bardağından biraz az parmesan rendelenmiş ya da toz

Ve zeytinyağı


Önce çam fıstıklarımızı yanmaz bir tavada hafifçe renkleri dönecek şekilde kavuruyoruz. Sonra fıstıklarımızı, fesleğen yapraklarımızı, sarımsaklarımızı robotto çok ince kıyıyoruz. Daha sonra parmesanımızı ilave ediyor ve sosun arzu ettiğimiz kıvama gelmesine dek zeytinyağımızı ilave ederek robotta çeviriyoruz. Biz o akşam soframızda patates salatamızı pestolu ikram ettik. Ben çok beğendi, eğer pesto seviyorsanız mutlaka deneyin derim.



Sevgilerimle ...

1 yorum:

ayseyaman dedi ki...

Cafe N,
Emiralp bebek hayırlı olsun. Maşallah. Allah nazarlardan saklasın,sağlık mutluluk versin inşallah. :)
Önce bir duamızı edelim değil mi? :)

Resimleri çok güzel eklemişsiniz. Hepsi birarada çok hoş görünüyor. Tarifin işe yaramasına çok sevindim.
Akşam menünüzde çok lezzetli.
Ellerinize sağlık.

tekrar hayırlı olsun.
Sevgilerle