Salı, Ağustos 28

Adını Bilmediğim Bir Salata

Biz ona Esen Abla Salatası diyelim. Esen Abla ile Hüseyin Abi ve onların şirine kızları Şeyda (ki aslında bizim kızımız demem daha doğru) yı ziyaret ettik birbuçuk ay kadar evvel. Daha evvel evlerimiz karşılıklı idi . Üç yıl kadar son derece güzel bir komşuluk yaşadık. Şeyda'nın doğumu, Ata'nın doğumu derken yıllar geçiverdi. Kapılar açıldığında Şeyda bize Ata onlara koşardı. Neyse fazla uzatmayayım. Esen Abla aslen Irak'lıdır. Bize o gün kendilerine ait geleneksel bir meze yapmıştı. Çok güzel bir sofra hazırlamıştı o ayrı. Ben farklı olan bu lezzeti yapmaya karar verdim. Benim yaptığım aslına çok sadık değildi. Fakat size aslına sadık kalmanızı önereceğim. Zira ben birtakım kaygılarla farklı yaptım. Yine de güzeldi ama aslı enfes ... (Yukarıdaki resimde olan aslı)

Gelelim tarife;
750 gr civarında İç Bakla
3 adet yufka
1/2 demet dereotu
500 gr yoğurt
250 Gr Badem
Zetinyağı, Tuz, Sarmısak

Yıfkalarımızı patates cipsi şeklinde parçalayarak fırın tepsimize yerleştiriyoruz. Üzerine bir miktar zeytinyağı gezdiriyoruz. Zaman zaman ters yüz ederek kızarmalarını sağlıyoruz.

Baklalarımızı haşlıyor ve bir kenarda soğumaya bırakıyoruz.
Dereotumuzu ayıklıyor ve bir kenara ayırıyoruz.
Sarmısaklı yoğurdumuzu hazırlıyoruz.
Bademlerimizi tavada hafif çeviriyoruz.
Yufkalarımız kızardıktan sonra iç baklamızı yufkalarımızın üzerine güzelce yayıyoruz. Sarmısaklı yoğurdumuzu hemen üzerlerine yerleştiriyoruz. Dereotu ve badem ile güzelce süslüyoruz.

Enfes, afiyet olsun

Not: Ben yufkalarımı zeytinyağı ilavesiz fırınladım. Bademim olmadığı için kullanmadım. Bakla ve yoğurt tabakasının yerini değiştirdim. Siz aslına sadık kalın !



Hiç yorum yok: