Çarşamba, Nisan 9

İstek Üzerine Tarif !


Piramit pastanın tarifini vermek artık bir görev oldu. Malzemelerimiz:

2 paket çifte kavrulmuş petibeurre bisküvi
100 gr margarin
1 paket vanilya (Veya benim kullandığım gibi extract 1-2 damla)
3 silme çorba kaşığı pudra şekeri
1+1/4 su bardağı süt
2 çorba kaşığı nesquik
1 avuç fındık kırığı ve tozu

Sütümüzü buzdolabından çıkarıp oda sıcaklığına getiriyor ve içine kakaomuzu katarak eritiyoruz. Derin bir kapta bisküvilerimizi kırıyor. Fındık tozu ve nesquik ile harmanlıyoruz. Erittiğimiz yağımızın içine pudra şekeri ve vanilyamızı katarak karıştırıyor ve bisküvilerimizin üzerine döküyoruz. Süt ve kakao karışımımızı da yavaş yavaş ilave ederek karıştırıyoruz. Alüminyum folyomuza bu karışımı döküyor elimizle piramit şeklini veriyoruz. Muhakkak bir gece buzdolabında dinlendiriyoruz. (Buzlukta değil) Servis yapmadan 10 dk evvel çıkarmanız yeterli olacaktır. Arzunuza göre hindistancevizi ile süsleyerek de sunabilirsiniz.

Bizim çocukluğumuzda bu tarife muhakkak yumurta eklenirdi. Çiğ olarak. Malum kuş gribi korkusu ile artık konulmuyor tabii ki. Pek çok arkadaşımızın yukarıdaki yöntemden ziyade puding pişirerek yaptıklarını gördüm sanırım yumurta olmayınca kıvamın tutmayacağı ya da lezzetin yerinde olmayacağı düşünülmüş olabilir. Bilemiyorum belki de farklı bir lezzet arayışı içindir. Söylemeye çalıştığım ben çok severek ve beğenerek yedim. Umarım siz de beğenirsiniz.

Sevgilerimle,

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Tesekkur ederim sevgili Nesrin.

Ayca

Esra :) - kadincablog.blogspot.com dedi ki...

çok severim ve inanırmıınız nereden tarifini bulabilirim derken rastladım çok teşekkürler hemen yapacağım :)

Cafe N dedi ki...

Sevgili Esra,
Ben de sana faydalı olabildi isem ne mutlu bana :) Afiyet olsun şimdiden...

Cafe N dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.