Cuma, Ocak 25

Aşure Yaptık !



Bu yıl aşure yapmak için azimliydim. Bereket getirdiğine de inanırım. O nedenle ilk aşureyi ofiste yaptık. Hepimiz biraz başında durduk karıştırdık. Eskiden öyle yapılırmış.


Bizim aşuremizde neler vardı :

2 su bardağı buğday

1 su bardağı nohut

1 su bardağı kuru fasulye

1 büyük çay bardağı pirinç

1 elma

1 su bardağı kuru kayısı

1 su bardağı kuru üzüm

1/2 su bardağı kuş üzümü

1 küçük portakalın kabuğu

4 su bardağına yakın şeker

1/2 çaybardağı kadar süt



Ayrıca;

İncir, Nar, Ceviz, Yer Fıstığı, Fındık, Çam Fıstığı ve arzuya göre Tarçın.


İlk bakışta eksik gibi duran ilk malzeme karanfil dediğinizi duyar gibiyim. Maalesef Zerrin hoşlanmadığı için ilave etmedik. Gülsuyu ise ofiste mevcut olmadığından. Dut kurusuysa Süleyman tarafından unutulduğu için. Yine de aşuremiz hepimizi memnun etti. Tadı da görüntüsü de. Bu aralar fotoğraf makinamın azizliği tuttu o nedenle hiç güzel fotoğraf çekemiyorum. Haftasonu annem aşuresini yapacak onun ile ilgili detayları ayrıca aktarırım.

Sevgiyle...






3 yorum:

Mr_TD dedi ki...

kargo ile asure yollanir mi acaba Viyana´ya :)

slmlar
T:D

Cafe N dedi ki...

Üzüleyim mi sevineyim mi bilemedim ben şimdi. Biraz evvel hem Fedex ile hem de DHl ile görüştüm. Maalesef gönderemiyor muşum :( Yorumunuza çok sevinmeme rağmen gönderemiyor oluşuma çok üzüldüm. Umarım bir gün TR de misafirim olursunuz (ne zaman olursa) ben de size aşure yaparım.
Sevgiler

Mr_TD dedi ki...

gelmis kadar olsu, tesekkürler :)

slmlar
TD