Pazartesi, Aralık 10

Bu sefer de birşey olmadı ve iki güzel salata ...



Bu sabah bir kaza geçirdim. Araba kullanmaya başladığımdan beri bu üçüncü kazam ve her seferinde birileri gelip yandan önden arkadan bana çarpıyor. En çok bunda korktum yalnız, İstanbul'u bilenler Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün Avrupa'dan Anadolu'ya giriş kısmını bilirler. Levent katılımı ile gişeler arasında bir araç son sürat gelip bana arkadan çarptı. Ben kendimi unutup arkamda falsolar yaparak dönen aracı düşünüyordum o sırada. O kadar süratliydi ki bana çarptı ve dönmeye başladı. O trafikte bütün araçlar sağa sola kaçışıyordu çarpışmamak için. Tam bir can pazarıydı anlayacağınız. Sanırım ben kötüyüm, bu sefer de bir şey olmadı. Şaka bir yana açıkçası yarın sabah uzun bir yolculuğa çıkacağım ve iki gündür içimde bir sıkıntı vardı. Bununla geçmiş olsun inşallah.


Hafta başında böyle tatsız bir girizgah yapmak istemezdim ama ne yapalım. Siz eben iki güzel salata önereyim işi tatlıya bağlayalım.

Şimdilik hoşçakalın. Sevgiyle...


İlk salatamız Yoğurtlu Beyaz Lahana salatası.

İnce ince doğradığımız beyaz lahanaları bir tavada öldürüyor ve çok az haşlıyoruz.

Diğer yanda arzuya göre sarımsaklı ve/veya sarımsaksız yoğurdumuzu hazırlıyoruz.

Servis tabağına aldığımız lahanaların üzerine yoğurdumuzu yayıyor. Kırmızı biber, nane ve zeytinyağı ile tatlandırıyor ve süslüyoruz.





İkinci Salatamız Nar Ekişli Arpacık Soğan.

Yaklaşık 20 dk haşladığımız arpacık soğanlarımız soğurken; taze nane, maydanoz, taze soğan dan oluşan yeşilliklerimizi incecik doğruyoruz ve soğanlarımız ile harmanlıyoruz. Sumak, yağ, nar ekşisi ve tuz ile tatlandırıyoruz.

Hiç yorum yok: