Pazartesi, Aralık 24

Bayram Tatlıları 2 ...

Geçtiğimiz bayram yazımızda bir yakınıma Güllaç yapma sözüm olduğundan bahsetmiş ve size de süpriz yaparak bunu paylaşacağımı söylemiştim. Kısmet bu bayrama imiş. Güllacımızı yaptık ve bayram şekeri niyetine hediye götürdük el öpmeye gittiğimizde. Aslında iki tepsi güllaç hazırladım bu bayram biri evimize diğer ise hediye olan. Ev için yapılanda fındık ve nar, hediye olan da ise fıstık ve nar süsleme malzemelerimiz idi. Ben iki tepsi güllaç için 20 yaprak güllaç kullandım. Birini yuvarlak bir tepsiye diğerini ise dikdörtgen bir tepsiye hazırladım. İkisi de yiyenlerden tam not aldı benim favorim ise eve yaptığımdı maalesef. Diğeri de gerek görünüm gerekse de lezzet olarak güzeldi ama bana kalırsa daha güzel olabilirdi. Şimdi gelelim güllaçdaki püf noktalarımıza ben büyükçe bir tepsiye kullanacağım sütün tamamını boşaltıyor ve kullanacağım şekeri, biraz rendelenmiş muskat ve vanilya ekstrası ilave ediyorum. Sütü kaynatıyor ve bir miktar ılınmaya bırakıyorum. Daha sonra tek tek yaprakları bu süte bandırıyor ardından ıslanmış yaprağı tepsiye koyuyor üzerine de yine bir miktar süt gezdiriyorum. İç malzeme konulana kadar bu böyle devam ediyor, iç malzememze gelince benim güllaçlarımın içerisinde sakızlı muhallebi oluyor. Normalden daha sulu hazırladığım sakızlı muhallebiyi bu ara kata yayıyor ve üzerine fındık ya da fıstık ilave ediyorum. Ceviz kullanmıyorum çünkü rengini koyulaştırıyor. Güllacın bir başka püf noktası ise renginin beyaz olması. Bu işlemler bittikten sonra en son aşamada tepsinin kenarından bir tatlı kaşığından biraz fazla gülsuyu ilave ediyorum. Bugüne kadar tecrübe ile sabittir güllacdaki baskın gülsuyu esansını seven çok az kişiye rastladım. E bana kalırsa da gülsuyu olmadan güllaç yani güllü aş olmaz o nedenle hafif hissedilecek fakat rahatsız etmeyecek kadar gülsuyu mutlaka ilave ediyorum. Bir akşam muhakkak dinlendiriyor ve ertesi gün servis yapıyorum. Üzerinin süslenme şekli size kalmış. Yine bana göre narsız güllaç olmaz .

Bu hediye olarak götürdüğümüz güllaç.


Bu ise eve yaptığım .


Ve diğer bayram tatlımız Ayva Tatlısı. Nasıl yapıldığını çok araştırdım. Sonunda en uygununun deneme ve yanılma yöntemi olduğuna karar verdim. 10 adet büyükçe yarım ayva tatlısı için 1 kg şeker, iki dilim lohusa şekeri, bir bardak nar suyu ve karanfil benim malzemelerim. Şekerleri ayvaların içine dolduruyor, nar suyunu üzerlerine döküyor ve kısık ateşte yaklaşık 2 saat pişiriyorsunuz. Renk olarak beni tatmin etti, tadı da yiyenlerden tam not aldı.




Hiç yorum yok: